פניה לקורא

שלום רב,
בכתיבת הבלוג אינני מתכוון להציג את מלוא התשובות לשאלות שאביא בפני הוקראים, ובמקרים מסוימים אפילו לא תשובות חלקיות. מטרת הבלוג להציג שאלות ולעורר מחשבה. יש בבלוג קישורים לאתרים ומקורות אחרים שיכולים לתת תשובות. מנסיוני התשובות מובנות טוב יותר לאחר שהשאלות הובהרו.

יום שני, 27 בספטמבר 2010

הספר החדש שלי - מחקר משותף בניהול - מבפנים החוצה

הפוסט הנוכחי שונה מהפוסטים הקודמים. הפעם אני עוסק בספר הראשון שלי שיצא החודש בדפוס. אחרי שנים של כתיבה בתהליך ארוך ומייגע, שזורז בעקבות הפנייתו של פרופ' שלמה מייטל להוצאת Sage. קבוצת העורכים המוכשרת שלהם הצליחה להביא את הספר לדפוס בזמן ובצורה היעילה ביותר.
הספר עוסק במחקר משותף, תוך התמקדות בשיתוף הפעולה של אקדמיה ותעשייה, בשתי רמות ניתוח. ברמה הראשונה הספר מנתח את התופעה ברמה האקדמית, מגדיר, מתאר מודלים, מתאר בעלי עניין -כולל בעל העניין שלישי שהוא הממשלה. מטרת הרמה הזאת שהיא גם חלק בפני עצמו בספר היא לתת את הרקע האקדמי התיאורטי של התופעה, ולאפשר ללומדים את הנושא לקבל את הרקע בצורה מרוכזת, ולעוסקים בתחום ל"סדר" את הנושא.
הרמה השנייה היא הרמה המעשית. כאן נוטשים את התיאוריה ועוסקים במעש, כיצד לבנות תוכנית, כיצד להשתתף בפרויקטים של תוכנית, ומה לעשות באם לא מצליחים ונשארים בחוץ. ברמה המעשית החלק הזה מיועד לאנשי תעשייה, אקדמיה ממשל ויועצים הפועלים בתחום ונתקלים בבעיות מסוגים שונים.
הספר כולל גם ניתוח של מדינה לדוגמה, במקרה זה הודו, לגבי האפשרויות הקיימות בה, ומהווה גם פרק מבוא למתכוונים להיכנס לתחום במדינה זו.
ועכשיו, משהסתיים תהליך ההפקה של הספר, מגיע החלק החשוב ביותר, זה לשמענו בכלל יצאתי לדרך, לדאוג לכך שהספר יקרא, וישמש לביצוע שינויים, תוכניות וכדומה.
כיצד יכולים אתם להשתתף?

תגובה 1:

  1. כל הכבוד!
    מודעת לכל התלאות ובעיקר מעריכה את הנחישות!

    השבמחק